Yatırım

Scalping Nedir ?

Efenim trade konusunda tavsiyemiz trade etmemeniz şeklinde olmakla birlikte bu hususta çok fazla talep olduğundan değinmek zorunda hissettim kendimi. Şimdi konumuz scalping nedir meselesi. Day trading yazımızda aslında bir girizgah yapmıştım bu scalping konusuna. Şimdi daha detaylı girme zamanı diyebiliriz artık. Buyrun.

Scalping Nedir ?

Scalping kelime olarak kafa derisi yüzme demektir. Ancak finans jungleında scalping için yatırım araçlarının fiyatlarında yaşanan küçük fiyat hareketlerinden para kazanmak suretiyle mevduat faizinden daha fazla kazanmayı amaçlamaktır diyebiliriz.

Scalping, day tradingte kullanılan stratejilerden yalnızca birisidir.

Scalpingte en kritik hususlardan birisi traderın pozisyondan ne zaman çıkacağını bilmesidir. Yani stop loss konusu scalpingin ana meselesini oluşturur. Bu yüzden bir scalpingçi için en kritik konu anlık fiyat verisine sahip olmasıdır. Yani scalpingçiyim diyen adam parası neyse günlük veriyi alacak, ilk işte bu maliyeti kotaracak, sonra karını hesaplayacak.

Neye Göre Scalping ?

Kardeş zaten %50 olasılığım var bunun fiyatı artacak mı azalacak mı? Seçecen birini basıp gidecen diyor olabilirsiniz. Siz böyle gürüldemeye devam edin biz anlatalım. Şimdi scalping işlemine girmeden önce iki olasılığımız var:

Fiyat artacak ya da azalacak.

Unutmayın! Sizin için gelecekte ne olacağı, takas analizi, fiyatların belli bir trende girmesi çıkması, temel analiz, koridor, teknik analiz cart curt önemli değil. İsterse dağa çıksın fiyatlar, çok da tın. Ben kırıntı kazancıma bakarım.

Scalping Örneği

Sizin bu kırıntı kazanç oranınız da literatürde genelde 10 pips – 20 pips olarak geçiyor. Şöyle düşünün USDTRY buy yönünden pozisyona girdiniz. Şu an ekranıma baktığımda USDTRY buy kuru 8,74385 sell kuru 8,73132.

Buy yönünden demiştik, 1 lot alım yapıtığınızı varsayalım. Biliyorsunuz forexte aldığınız anda zarara girersiniz bu kur makası yönünden. Örnek için gidersek 8.743,85 – 8.731,32 = 12,53 zarardasınız. Burada forex ekranında sell fiyatı 874385’den yukarı çıkarsa kar edeceksiniz. İşte scalpingte sizin take profit yani kar alma noktanız 8,74395 civarıdır. 10 pipse oynarsınızdan kastım şu. Örnekteki işlemden devam edecek olursak 1 lotluk bu usdtry scalping işlemi size 1 cent filan kazandırır. Bu yüzden ya çok fazla lot girersiniz ya da kademeli gidersiniz. Ben scalping yapacak olsaydım tercihim her daim kademeli olurdu. Peşin hamleler ciddi sermaye eritiyor çünkü.

Hiç Mi Hata Yapmayacağım?

Tabii ki yapacaksın. Tüm trading işlemlerinden kazançla çıkacak bir tane adam bulamazsın. Ancak mühim olan orada kaybettin fakat diğer işlemde ne yaptın meselesidir. Yani tekil işlemlere odaklanmak yerine bütüne yeküne bakmakta fayda vardır. Siz de işlemlerinizde tekil zarara değil toplamda çok fazla işlemde kazanıp kazanmadığınıza bakın. 

Ha scalpingte benim size tavsiyem birbiri ile korelasyonu yüksek olan yatırım araçlarına aynı anda girmeyin. Bu anlamsız olur ve risk yönetiminizi güçleştirir. Yine bir tavsiyem de aynı anda birbiri ile korelasyonu düşük olsa dahi çok fazla (ikiden fazla) pozisyon açmayın. Allahınız şaşıyor sonra toparlayacağım diye.

Scalping Stratejileri

Gelelim muhtelif scalping stratejilerine. İlk bahsedeceğimiz scalping stratejisi piyasa açılışında yapılır. Bir alım bir satım teklifi verilir ve bu iki teklif belirtilen fiyattan gerçekleşirse aradaki spreadden kazanılmış olur. Bu sadece piyasa açışı için geçerlidir. Bu oldukça güç gerçekleşir. Hele ki Türkiye gibi sığ bir piyasada. Ayrıca eğer olur da hedef fiyatları tutturamazsanız pozisyonların birbirini hedge ediyor olması nedeniyle nihai kazancınız sıfır olacaktır.

Scalping yaparken şunu unutmamanız gerekir. Scalping stratejilerinin tamamının temeli hareket kolaylığında yatar. Yani scalping şunu der, kardeşim bir hissede 1 TL’lik fiyat hareketinin gerçekleşmesi mi kolay yoksa 0,01 kuruşluk fiyat hareketinin gerçekleşmesi mi ? (Dip not sakın ama sakın Türkiye borsalarında scalping denemeyin, burası o piyasa değil abicim) Tabii ki 0,01 kuruşluk hareketin gerçekleşmesi daha kolay. Hah adam buradan çok işlemle gireyim ben para kazanmaya çalışayım diyor. Temel mantığını bilmek önemli.

Scalpingte Stop Loss Kullanımı

Scalpingte en kritik husus stop loss konusudur. Burada diğer trade işlemleri gibi katı bir stop loss disiplini izlemek zorunda olmadığınızı belirtelim. Çünkü zaten çok küçük bir farka oynuyor olduğunuzdan fiyatın o aşamaya geri gelmesi çok olağandır.

Özellikle kendi tecrübelerimden gördüğüm scalpindten day trade e dönülebilir. Yani vadeyi günlüğe çekip yine küçük karı beklemekte bir zarar yok. Hatta böyle yapın diyebilirim. Bu konu ile ilgili bir çok kaynağı araştırdım. Genel olarak gördüğüm “acemi scalper pozisyonu açar, take profitini yazar, ancak pozisyon açılır açılmaz zarara girince stop lossunu aşağıya çeker ve pozisyonu kapatmaz”. şeklinde tavsiyelerdi. Şahsen buna katılıyor muyum ? Kesinlikle katılmıyorum. Güne de çıkarsın aya da çıkarsın. Bağlamayın kendinizi.

Forexte risk yönetimi yazımda detaylıca anlatmıştım nasıl hareket etmeniz gerektiğini. Ha yine söylüyorum. Trading mrading geçin abicim bu işleri. Forex filan kumardan daha tehlikeli. Bu işi yapacaksan eğlencesine yap. Ama bilimsel yap. Risk yönetimi o yüzden önemli diyoruz. Scalpingte küçük karlara oynadığını söyledik. Stop lossunu “disiplinli trade” filan adı altında hemen maliyet fiyatının dibine koyarsan sürekli zarar edersin. Böyle şeyler yapma. Yanılma payın hep olacak. Sen millete bakma. Sen riskini yönettikten sonra day trading yap, day tradingten swinge geç, swap maliyetini karşılayabiliyorsan da sonuna kadar diren. Yani sizlere tavsiyem trade etmeyin, edecekseniz de beylik laflarla hiç etmeyin. Her durum her pozisyon kendi içinde farklıdır. Tradingte en önemli esas risk yönetimini becerebilmektir. Katlanabileceğin riske girişmektir. Kalan tüm laflar beyhudedir.

Efenim scalping nedir yazımızın sonuna geldik. Esen kalın.

yatirimkurusu

7 yıldır finans sektöründe denetçi, İngilizce biliyor, bir kızı var.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu